Wilde dieren - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Juf Naomi - WaarBenJij.nu Wilde dieren - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Juf Naomi - WaarBenJij.nu

Wilde dieren

Door: Juf Naomi

Blijf op de hoogte en volg Juf Naomi

26 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

hallo allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie het leuk gehad met pasen en het paasontbijt?

Het gaat hier allemaal hartstikke goed. De tijd vliegt voorbij!

Ik heb nu paasvakantie. De kinderen zijn 2,5 week vrij. Maar ik ga niet alleen maar luieren hoor!:D

Op de school is het wel heel anders dan in Nederland. De kinderen hebben niet zoveel. Geen mooie schoolboeken, geen computers en de pop in de poppenhoek is beschimmeld. Ook hebben ze geen buitenspelmateriaal zoals jullie.
Het lesgeven gaat ook heel anders, maar dat vertel ik allemaal wel als ik terug ben.

Ik heb inmiddels ook al veel wilde dieren gezien. Een luiaard in het wild, zo mooi! Ik zet er straks even een videootje op. Dan kunnen jullie het ook zien.

Met de pasen heb ik in de jungle geslapen in een hangmat. Dat slaapt best wel lekker hoor. En ik heb's nachts op een bootje door de jungle gevaren. Heel spannend! We gingen krokodillen (kaaimannen) zoeken. Ze hadden die dag ervoor ook een anaconda gevangen! En je raadt nooit hoe ze die hadden genoemd: "Naomi vd Kreek" toevallig he??!

Ook heb ik al heel veel mooie vogels en vlinders (die je ook in de vlindertuin ziet)gezien!

In het huis waar ik woon heb je ook wilde dieren. Hagedissen, salamanders en kakkerlakken! Heeeeeeel vies!
Dus ik heb al een paar keer hard gegild!

Laten jullie ook een berichtje achter? Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat! Ik hoorde dat het had gesneeuwd bij jullie! Ik kan het me haast niet voorstellen, het is hier al 2 weken zonnig en 30 graden.

Doei doei en de groetjes aan iedereen op school!

Juf Naomi

  • 27 Maart 2008 - 11:20

    Bas Derks:

    Hallo juf het gaat heel met 1 ste paasdag was ook heel leuk en 2de ook en bij papa vliegt een ijsvogel en bij mama een fazant

  • 27 Maart 2008 - 16:15

    Anniek:

    ik vond het leuk dat je aan de telefoon was.hoe is het daar nu?
    heb je al veel beleeft?
    heb je ook al slangen in de W.C gezien.en
    leuk dat je op de webkem zien.(ik weet niet of ik webkem goed geschreven heb.)

  • 27 Maart 2008 - 18:05

    Sarah.:

    Hallo juf Naomi.
    Ik vond het super leuk dat je aan de telefoon was.
    En ik vind het ook leuk dat je op de wabcam komt.
    Groetjes en heel veel lievs van mama Rob Max Faith en natuurlijk van Sarah.

  • 27 Maart 2008 - 18:41

    Jasper:

    Hoi,hoe gaat het daar.
    volgens mij wel goed toch.
    Want je hebt heel mooie en enge dieren gezien.
    En ik vond het leuk dat je aan de telefoon was.
    Met meester pim is het leuk.
    Met jou is het net zo leuk.

    Groetjes Jasper

  • 27 Maart 2008 - 18:44

    Jasper :

    Hallllloooooooooooooooooooooooooooo

  • 27 Maart 2008 - 18:44

    Jasper :

    en doei

  • 27 Maart 2008 - 18:48

    Jasper:

    tot morgen.
    morgen een nieuw bericht

  • 27 Maart 2008 - 18:50

    Jasper :

    die kun je morgen zien.
    het bericht

  • 28 Maart 2008 - 08:03

    Stefan:

    rayen komt naar ons toe

  • 28 Maart 2008 - 08:04

    Mike:

    hoi juf hoe gaat het met jou met mij is het goed hoor tot ziens

  • 28 Maart 2008 - 08:04

    Cedric:

    het pasontbijd was leuk en lekker maar ik heb wel veel ge geten

    ddddddddddoooooooooeeeeeeeegggggggggg
    juf naomi xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 Maart 2008 - 08:06

    SARAHxxxxxxx:

    Hoiii juf Naomi.
    Rayen komt vanmidag leuk he.
    En ik misss je super erg.
    Leuk dat je al veel wilde dieren hebt gezien.
    xxxxxxxxx van Sarah.

  • 28 Maart 2008 - 08:06

    Gijs:

    Jufvrouw ik vind het leuk toen je belde.
    En ga je ook nog een keer belen.

    groetjes van gijs

  • 28 Maart 2008 - 08:07

    Jasper:

    HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

  • 28 Maart 2008 - 08:08

    Anniek:

    mijn buegel is een keer kapot geweest en,
    toen zat ik 3 dagen zonder beugel en nu is die weer stuk maar het is gulukig niet de zelfde draatje maar je krijgt er wel veel blaren van.

  • 28 Maart 2008 - 08:08

    Gijs :

    :<) :<( kijk is zo die hoofden ook kijken.

    groetjes gijs

  • 28 Maart 2008 - 08:08

    Gijs:

    )))))))))

  • 28 Maart 2008 - 08:09

    Jasper:

    hoe gaat het daar.
    ryan komt in de klas

  • 28 Maart 2008 - 08:09

    Gijs:

    :<) :<) :<) :<)

    groetjes gijs

  • 28 Maart 2008 - 08:10

    DIEDExxxxxxxxxx:

    Heey juf hoe gaat die met ons gaat het goed . Je bent HEEEEEEEEEEEEEEL lief.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. ZOEN DIEDE

  • 28 Maart 2008 - 08:10

    Gijs:

    ) ) )

  • 28 Maart 2008 - 08:11

    Gijs:

    :<) :<) :<) :<) :<) :<) :<) :<) :<) :<) :<)

  • 28 Maart 2008 - 08:12

    Gijs:

    ryan kont naar ons toe.:<)

  • 28 Maart 2008 - 08:12

    Sacha:

    je belde zo opeens dat vond iedereen raar.
    Maar ach het is teminste leuk.

    groetjes Sacha

  • 28 Maart 2008 - 08:13

    Welmoed:

    Hallo juf Naomi.
    We hebben het erg leuk op school.
    Het kon nog leuker als jij er bij was!
    maar met meetser Pim is het ook kei leuk.
    Maar ik hoop ook dat je ook weer gauw weer trug komt.
    En ik vind die filmpjes en foto,s van jouw heel leuk!!!
    En wat heb je met het geld gedaan?
    groetjes van Welmoed

  • 28 Maart 2008 - 08:13

    Floortje :

    hoi juf naomi .
    hoe gaat het met mij goet .
    heb je al leuke dieren gezien .
    ik hoob dat je het leuk hebt .
    heb je al veel menzen leeren kenen .
    hier is het ook leuk maar ik mis je wel.
    en wat heb je van het 803,68 gedaan
    .
    groeten floor xxxxxxx

  • 28 Maart 2008 - 08:13

    Welmoed:

    Hallo juf Naomi.
    We hebben het erg leuk op school.
    Het kon nog leuker als jij er bij was!
    maar met meetser Pim is het ook kei leuk.
    Maar ik hoop ook dat je ook weer gauw weer trug komt.
    En ik vind die filmpjes en foto,s van jouw heel leuk!!!
    En wat heb je met het geld gedaan?
    groetjes van Welmoed

  • 28 Maart 2008 - 08:13

    Welmoed:

    Hallo juf Naomi.
    We hebben het erg leuk op school.
    Het kon nog leuker als jij er bij was!
    maar met meetser Pim is het ook kei leuk.
    Maar ik hoop ook dat je ook weer gauw weer trug komt.
    En ik vind die filmpjes en foto,s van jouw heel leuk!!!
    En wat heb je met het geld gedaan?
    groetjes van Welmoed

  • 28 Maart 2008 - 08:14

    Romee:

    ik doe vandaag mijn spreekbeurt(spannend).
    julia ook,maar niet samen.
    Ryan komt ook nog om 11uur in de klas.
    ik mis jeXXXXXXXXXXXX Romée

  • 28 Maart 2008 - 08:14

    Julia Kees:

    heey juf naomi, hoe gaat het met mij gaat alles goed, ik moet vandaag mijn spreekbeurt doen (spannend!) Romee moet vandaag haar spreekbeurt ook doen.maar we gaan niet samen doen hoor!
    meester pim is ook heel lief.
    om 11 uur komt ryan in de klas bij ons.
    bij ons dan elf uur,
    sorry dat ik niet zo vaak schrijf maar ik heb bijna nooit tijd.
    ik ben ook jarig geweest (9maart)
    op mijn feestje ging ik mozaieken ik had een hartje met een speigeltje er in.

    doei! veel plezier.

    groetjes julia

  • 28 Maart 2008 - 15:34

    Annemarie:

    hallo juf nu zijn we lekker vrij want het is weekend.
    en vrijdag kwam ryan hij heeft een boek vol foto s over curacou laten zien.
    veel xxxxxxxxxxxxxxxxx annemarie

  • 28 Maart 2008 - 18:40

    Sven 5b :

    ik wacht tot morchen!
    ov:ik moed morgen naar:opa en oma- alleblas!
    na!
    dan wacht ik wel tot:zondag!
    en dan stuuur ik weer een berichtje!
    of stuur je er een nu?
    ik kijk elke dag!

    p.s.:hoe maak je smajlies?:-)ik ken alleeen die::-)!
    en hoe kijk je naar de andworde die je schrieft van de berichtjes van andere kindere en van de berichtejes die van mij zijn?

    p.s.:dit is me 1e keer dat ik een berichtje schrijv!
    groeten:SvEn GrOeP:5B

  • 28 Maart 2008 - 18:42

    Sven 5b.:-):

    O!!!
    dat gaat vanzelv de smajlies!
    groeten:sven

  • 31 Maart 2008 - 20:45

    Rosanne:

    Hi juf Naomi,
    wat heeft u een leuke dingen gedaan. Hoe is het in de havanna:)

    x Rosanne

  • 02 April 2008 - 12:36

    Dylan ,7a:

    hey iedereen
    ik ben de broer van kyle.
    hij is cool.
    wat voor wilde dieren waren er dan>>>???

    ik zie jullie NOOIT!!!!! JOEHOE

  • 02 April 2008 - 14:45

    Sacha En Anniek:

    werd de klok ook bij jullie verzet?
    we hebben vogende week het kikker project.
    in iedere klas staat een potje met kikkerdril.
    is al iets gestolen?
    en nu is anniek,s moeder er.

  • 03 April 2008 - 13:11

    Groep 8A:

    Nog heel veel plezier en succes. We wachten op het volgende verhaal!!! :p :D xD

  • 03 April 2008 - 14:00

    Esmee Uit 8A:

    Hoi juf Naomi!

    Ik vind het erg leuk dat je je eigen site hebt! Nu kan ik alles lezen wat daar gebeurt (want zelf zou ik daar nooit naartoe durven!). Ik hoop dat alles daar goed gaat en dat je het leuk vind :D :D :D.
    Groetjes! Esmee

  • 03 April 2008 - 14:06

    Smiley Test!:

    :) :D :O :p ;)
    Hoe je de smiley's maakt:
    :) = Dubbele punt en een haakje: )
    :D = Dubbele punt en een D (hoofdletter)
    :O = Dubbele punt en een O (hoofdletter)
    :p = Dubbele punt en een p (kleine let.)
    ;) = Puntkomma en een haakje: )

    Veel plezier ermee!

  • 03 April 2008 - 14:08

    Fout In Smiley Test!:

    De :O moet je vervangen door :o.
    :o = Dubbele punt en een o (kleine let.)
    Sorry voor de fout!

  • 03 April 2008 - 14:09

    (L):

    (L)

  • 03 April 2008 - 14:10

    Lol ;):

    (l)

  • 03 April 2008 - 14:11

    12345:

    De bovenstaande 2 berichten waren tests.

  • 03 April 2008 - 15:04

    Julia Kees:

    hey juf naomi,
    had je mij ook gezien bij meester bart
    we wouden allemaal een vraag stellen aan jou maar dat kwam er niet aan toe
    mijn vraag was : heb je ook een grap gedaan op 1 april

    ik mis je
    doei doei

  • 04 April 2008 - 07:04

    Kim:

    heey juf

    allus goewd

    ik mis je heel heel erg.

    waneer kom je weer terug

    heb je ook al die cola zee of zo gezien

    xxjes kimm:D

  • 04 April 2008 - 07:04

    SARAHxxxxxx:

    Hallo juf Naomi.
    Ik vond het leuk dat we met jou gingen catten.
    En in Suriname in Parimaribo.
    Is een fliegtuig ongeluk gekomen.
    Dat was niet zo leuk.
    Dat was op tv op het nieuws.
    Doeiiiiiiiiii.
    Juf Naomi.
    Ik misss je heel erg.
    Groetjes en heel veel lievs van SARAHxxxxxxxxxx.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 04 April 2008 - 07:05

    Emma:

    hoi juf,
    ik heb mijn krantenartikel gehouden.
    leuk he?
    en ik ben ook bezig met mijn spreekbeurt.
    en het dat gaat over piano.
    omdat ik er op zit.

  • 04 April 2008 - 07:05

    Romee:

    het was leuk he?op de webcam.

    XXXXXXXXXXXXXXXRomee

  • 04 April 2008 - 07:08

    Anniek:

    het was leuk toen jij voor de webcam was.
    dooooooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiii

  • 04 April 2008 - 07:09

    Emma:

    ik vond het chatten heel erg leuk.
    en heb jij daar ook 1 april?
    ik hoop van wel wand 1 april is heel leuk.

  • 04 April 2008 - 07:11

    Emma:

    ik mis je heel erg.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 04 April 2008 - 07:12

    Julia Kees(^):

    hey juf naomi gaat het goed met mij wel .
    ik mis je heel erg.
    ik vond het gister leuk
    doei doei!
    veel plezier
    xxxxxxxxxgroetejes julia


  • 04 April 2008 - 07:13

    Thirza:

    hoi juf.
    kennen ze in suriname ook 1april??????

    xxxxxxxthirza

  • 04 April 2008 - 07:13

    DIEDExxxxxxxxxxxxxxx:

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxXxxx heey juf .was leuk he op de wepkem .
    nog een dier gezien?.en wat is de mooste vis die je hept gezien?.En allsje tregbent een feesje houwen?
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJEEEEEEEEEEEEE
    beede.


  • 04 April 2008 - 07:16

    Floortje .:

    liefe juf ik vind het goed van je dat je naar suriname bend meer is mis je wel
    maar het duurt niet zo heel lang meer .
    en dan ben je weer trug .
    ik vind het liek dat je deze wepzaait hebt .
    is muis je heeeeeeeeeeeel erg
    en dan ben je er ook op mijn verjaardag er .
    maar nu moet ik stopen
    compjoetertijt is voor bij
    groeten floortje

  • 04 April 2008 - 07:17

    Lotte:

    liefe juf ik mis je heel erg .
    we weeten mischien waar we gaan wonen
    bij het haantje .
    maar we blijfen wel op de lisdodde .
    ik hep thuis geen internet daarom kom ik nooit op jou wepsaait . we krijgen internet pas in het nieuwe huis .
    is het leuk daar .
    lotte daaaaaaaaagg

  • 04 April 2008 - 17:26

    Anoniem:

    hopelijk is het daar leuk en heb je nog meer leuke foto's (h) :banana:

  • 04 April 2008 - 17:36

    Angela:

    hopelijk is het daar leuk :D en we missen jou egt :)

  • 05 April 2008 - 19:24

    SARAH KAMPxxxxxxxx:

    Hoi juf.
    Ik misss je heeeel erg.
    Faith is bijna jarig.
    Op 11 april.
    Groetjes van Sarah.

  • 08 April 2008 - 17:22

    SARAHxxxxxxx:

    Hallo juf Naomi.
    Ik misss je heeeeeeel erg egt waar.
    Ik hoop dat je weer een keer belt.
    Of dat we nog een keer met jouu gaan catten.
    Maar dat we je dan wat beter kunnen zien.
    En ik wil ook wel eens die kinderen zien.
    Doeiiiiiiiiiiii.
    Groetjes en heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel lievs van Sarah.
    xXXXXXXXXXXXXXXxxxxxxxxxXXXXXXXXXXXXXxxxxxxxxxxxxxXXX
    xXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxxxxxxxxxxxx

  • 08 April 2008 - 17:25

    SARAHxxxxxxxxx:

    Hoi juf Naomi.
    Als je terug bent van uit Suriname.
    Gaan we dan een feestje vieren???
    Ik hoop en ik denk van wel.
    Of is dat niet zo??
    Groetjes en heeeeeeeeeeeeeeel veel lievs van Sarah.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiii.

  • 11 April 2008 - 07:00

    Gijs:

    hallo juf hier is het heel leuk:!

  • 12 April 2008 - 10:39

    Mike Kroezen:

    hallo juf hoe gaat het nu met je?
    hier is alles goed hoor.

  • 12 April 2008 - 14:17

    SARAHxxxxxxx:

    Hoi juf Naomi.
    Ik heb vandaag een wedstrijd gehad.
    Een wedstrijd van atletiek.
    Was vet gaaf.
    En ging vet goed.
    Groetjes en heeeeeeel veeeeeeeeeeeel lievs van SARAHxxxxxx.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 17 April 2008 - 15:46

    Emma Murach:

    hoi ik spaar voor een eenwieler.
    leuk he?
    ik heb al 8 euro en 25 cent.

  • 17 April 2008 - 15:47

    Laszlo:

    hoi

  • 18 April 2008 - 15:47

    DIEDExxxxxxxxxxxxxxx:

    Heey juf wanneer komt er een niew brichje.

    DOEI

  • 18 April 2008 - 17:49

    Yorick:

    hoi hoe lang duurt het nog

  • 18 April 2008 - 18:00

    Yorick:

    hoi hoe gaat het met jou met mij gaat het goed. ik hoop dat je het leuk hebt.

    groetjes yorick :D

  • 19 April 2008 - 07:21

    Emma:

    weet je ?
    dat lizzy zondag haar comunie heeft?
    en zaterdag komen oma en ome jan logeren.
    geselig he?
    ik mis je heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg xxxxxxxvan emma xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 April 2008 - 07:24

    Emma:

    waneer schrijf jij weer wat?
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    emma

  • 19 April 2008 - 07:25

    SarahXxXxX:

    Hoi juf Naomi.
    Ik en mijn broer gaan vandaag naar pappa.
    Wand mijn moeder en mijn vader zijn geschijden. SNIK SNIK.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiii.
    Groetjes.
    En heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel.
    lievs van Sarah.

  • 19 April 2008 - 14:41

    Melanie:

    we missen je het kan ook niet anders
    hoe gaat het daar hier goed

  • 19 April 2008 - 17:15

    Sven Groep 5b :

    Hallo juf Naomie.
    Hoe gaat het???
    Met mij goed!!!
    Ik mis je ook!:-)
    Groetten:Sven Alleblas
    Groep:5b

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juf Naomi

Vanaf februari 2008 vertrek ik naar Suriname om vrijwilligerswerk te doen. Op deze site kunnen alle kinderen van groep 5c (en natuurlijk alle andere kinderen van obs de Lisdodde) lezen wat ik daar allemaal doe. Ook kunnen ze op deze site een berichtje voor mij achterlaten. Groetjes juf Naomi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 8061

Voorgaande reizen:

13 Februari 2008 - 11 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: